Börja skriva igen

För min egen del borde jag nog försöka börja skriva igen. Kommer ju knappt ihåg vad jag gjorde igår liksom...

Den senaste tiden har varit i sjukdommarnas tecken. Först fick de vattkoppor. (på riktigt den här gången!!! Det vi hade i somras var inte det med facit i hand ;) ) Först Emelie strax före nyår och 2 veckor efter var det Linnéas tur. Jag fick vabba en hel massa konstiga tider då Fredrik var på inskolning med Emelie precis då...

Sen var det lugnt i typ 1 vecka innan Linnéa fick feber och hosta. Jag fick lov att vabba, då Fredrik kommit hem efter nattskift och behövde sova. De hann komma tillbaka till förskolan en halv dag innan det var Emelies tur för feber och förkylning. Jag fick ännnu en gång vabba då Fredrik har utbildningar på jobbet just den här veckan och kan verkligen inte missa dem igen...

Och som grädden på moset så spydde Linnéa nu på kvällen! Och med lite enkel matematik kan man då räkna ut att om inget mer händer så får hon inte gå på förskolan förrän tidigast tisdag. Och ännu en gång blir det jag som måste vara hemma då Fredriks utbildningar håller på ända tills onsdag. :( *stor suck*

Hur lyckas de bli sjuka när han inte kan vabba?! Han har lite dagar att ta igen nu om vi ska köra likvärdigt många dagar ;) Nu har vi inte diskuterat hur man ska göra med vabben, men jag kan tycka att vi ska köra varannan gång OM det funkar med hans jobb. (Som sagt kan han inte stanna uppe och vabba när han har jobbat natt tex.)
Hur gör andra?

Förutom sjukdomarna så har vi haft en trevlig dag. Jag och Linnéa gick upp vid 7.30 och Emelie tog sovmorgon till 9 (hon var av någon anledning uppe i 3 timmar (!) inatt. Stackars Fredrik fick lov att stanna uppe en stund till när han hade tänkt lägga sig) Efter frukost åkte vi och handlade lite småsaker som behövdes samt lördagsgodis förstås. Mycket viktigt för Linnéa nu för tiden. Idag valde hon en påse med Marianne.
Efter lunch tittade jag och Linnéa på film. Efter mellanmålet gick vi ut en stund. Linnéa provade att åka lite slalomskidor igen. Hon har både längd och slalom, med åker som längd med båda. Den här vintern har hon dock inte åkt lika mycket som i fjol och hon ger upp efter bara nån minut. Lite tråkigt tycker jag. Hon hinner inte komma in i det rikitigt. I fjol åkte hon massor när hon fått längdskidorna :)

Själv har jag ännu inte hittat igen vare sig skidpjäxorna eller skridskorna... Får nog så lov att ge upp dem och köpa nya helt enkelt.

Emelie har äntligen somnat efter en mycket orolig nattning. Hon har legat och sagt aj aj emellanåt. Trodde först att hon också hade ont i magen, men det verkar vara örat eller huvudet om man ska tolka hur hon tar sig där... Vi får se. Linnéa somnade på soffan efter att ha spytt andra gången. Min lilla sjukling!

Nej nu har jag babblat färdigt, men det kändes verkligen kul att skriva igen! Nu blir det snart filmmys med älsklingen som kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0