avsluta en epok av mitt liv

Snart åker jag med min sista lilla råtta på sin sista resa. Under 9 år har jag haft råttor i större och mindre mängd. Som mest har jag haft kring 20 stycken på samma gång. Det var när jag var jourhem för råtthjälpen plus hade egna. Jag har tävlat med mina pälsklingar och de har skänkt mig så mycket glädje! Råttorna var en stor del av mitt liv när jag bodde själv. Jag saknar folket på utställningarna och gemenskapen. Men nu har jag familj och min tid, ork och lust räcker inte till för råttorna längre. Så jag har bestämt mig för att avveckla. Har sagt det ett par gånger förut, men så har intresset blommat upp igen. Men nu är det alltså dags. Fast jag vill inte kalla det avslutat. Det är ett uppehåll. Vem vet, om några år kanske jag får lust till att skaffa råttor igen...





Kommentarer
Postat av: Sara

Nyligen gjorde mina sista råttor det med. Jag saknar utställningarna, men just nu finns det inte mycket vaken tid över på dygnet...

2010-09-27 @ 07:59:06
Postat av: Ida

Det går framåt :-) Skulle skriva ut texten idag, men då upptäckte jag att det inte fanns tillräckligt med bläck i skrivaren, fixar det senast torsdag. Så är det bara montering kvar :-)

2010-09-28 @ 20:14:59
URL: http://idolf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0