föräldragrupp

Idag har jag hållit igång hela dagen känns det som. I alla fall halva dagen :) Jag började dagen med att packa in barnen i bilen och efter att ha lämnat av Linnéa på dagis drog jag och Emelie hem till Sandra och Emma :) Vi drack kaffe och hade det jättetrevligt. Skönt att få prata av sig lite om mammalivet.

Direkt därifrån åkte jag på föräldragrupp. Idag skulle vi träffas hemma hos en för en visning av Me & I kläder. Snurrade i Övre Tjärna ett bra tag innan jag tillslut hittade rätt hus! Väl där hade vi det trevligt. Pratade med flera mammor och fikade supergott fika. Kläderna var fina och det råkade bli en beställning på en klänning och en tröja till Linnéa. Ajaj sa plånboken... Tröstade mig med att Emelie kan ärva dem om ett par år :P

Jag fattar inte hur lätt det är att köpa kläder och saker till barnen! Jag själv är i behov av ny vinterjacka, vinterskor och träningskläder - men köper jag det? Nej... Varje gång jag funderar på det tänker jag att det är för dyrt. Jag kan nog ha det jag har ett tag till. Men att lägga ut flera hundra på barnen kan jag göra utan att blinka mer än 2 gånger. Jag hade ju haft den där vinterjackan nu om jag lagt pengar på det istället för mer kläder till barnen:P Hehe. Som Fredrik brukar påpeka: "Du lägger nästan aldrig pengar på nått till dig själv och när du gör det är det oftast saker som städgrejer..." Guuuud så tråkigt! Och inte blir det mer städat här hemma för det :P

Fast nu önskar jag mig faktiskt en dammsugare, då våran har gått sönder i slangen. Helt plötsligt såg den ut som en sladden på en telefon... just nu är det provisoriskt lagad med tejp och grejer. Inge roligt att städa med kan jag säga. Urusel näst intill!

Kommentarer
Postat av: Linnsey

Precis sådär är jag oxå, har extremt svårt att köpa saker till mig själv, behöver oxå ny vinterjacka och skor osv, men att lägga pengar på Englali, på kläder och saker hon egentligen skulle klara sig utan, de går hur bra som helst! Konstigt det där ;)

2010-10-28 @ 22:32:13
URL: http://linnsey.bloggplatsen.se
Postat av: Kenth Hagström

Hörrni tjejer! Ni måste unna er själva något ibland också! :)



Silvertejp på slangen? :D

2010-11-05 @ 08:09:09
URL: http://keha76.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0