Sjuka barn

Linnéa har varit sjuk i 2 veckor... Hon började med lätt feber söndag, måndag och tisdag förra veckan. På onsdagen började utslag och prickar att visa sig. Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag hade hon feber igen som låg mellan 38-40 grader. Måndagen åkte vi till BVC för att kolla prickarna, och hon trodde det var virusprickar. Tisdag kväll kräktes hon. Onsdagen var vi åter på BVC och träffade en läkare samt tog blodprov och halsprov. Men inget av dessa visade mer än att det troligtvis är en virusinfektion. Hon hade därimot väldigt stora tonsiller, vilket kan förklara svårigheten att äta. Nu var hon feberfri igår och hade liiite bättre aptit, så jag hoppas det är på bättringsväg nu. Hur länge kan man verkligen ha feber och det är normalt?

När det äntligen började vända för Linnéa var det Emelies tur. Igår fick hon 39 grader feber och hela natten har hon kämpat med hosta och täppt näsa. Vi klev upp tidigt hon och jag för att underlättaandningen. Nu har hon somnat om igen, men har inte velat äta sen igår kväll. Låter henne sova nu och ska prova igen sen.
Så det blir då inget babysim för oss idag inte...

Det är så typiskt! När man är uppe tidigt så sover Linnéa som en stock. Hon sover ännu och jag drömmer om hur skönt det hade varit att sova också. Men lägger jag mig kan jag garantera att hon kommer efter 5 minuter :P Får försöka lägga mig tidigt ikväll istället :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh stackars barn, hoppas dem blir friska snart.

2010-11-27 @ 18:35:04
URL: http://idolf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0