kväller

Så var det kväll igen. Lugnet har lagt sig över lägenheten. Barnen sover och Fredrik är och handlar lite.

Emelie har feber och är lite gnällig. Hon gråter lite i sömnen imellanåt. Lilla pyret! Man lider så med de små. Linnéa hade feber fredag och lördag men har varit feberfri idag och är hur pigg som helst. Dock har hon varit en gnällspik som gråtit och skrikit så fort hon inte fått som hon velat idag. Hon har verkligen provat allt! Glass, godis, choklad etc. Men det har varit nej idag. Hon är i en period då hon verkligen testar och kollar vad man reagerar på. Det är lite småroligt att se henne när hon sakta sakta provar sig fram och kollar in en samtidigt för att se när hon går över gränsen. Det ser så roligt ut att jag ibland inte kan låta bli att le. Är nog en ganska förvirrande mamma :P

I morse var jag världens suraste mamma dock. Hade ingen som helst lust att kliva upp när Linnéa kom kl 6.30. Emelie har knölat inatt och från kl 5 har jag knappt sovit nått alls. (jaja jag vet att andra har det värre och ja jag är glad över att mina barn sover så bra som de gör- men man måste få klaga ibland också!) Så i morse var en morgon när jag hade lust att sparka upp min käre sambo istället. Men eftersom jag den snällaste flickvännen som finns, som vet att ens sambo gick och lade sig 05.20 i morse, så kunde jag inte köra upp honom... Men men, om 2 veckor har jag min sovmorgon igen :) Har en sovmorgon var 5:e vecka. Det låter värre än vad det är. Fredrik är en renodlad nattmännska och jag är oftast morgonpigg. Sovmorgon för mig är till ca kl 9. Därför fungerar det bäst att jag tar morgonen. (Så slipper jag ha en trött och grinig sambo :P) Men det har börjat kännas tyngre på slutet. Är kanske pga hösten och mörkret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0