Husägare

Herre min jösses! I fredags var vi och skrev köpekontrakt på ett hus! Kan knappt fatta det än. Såvida det inte skulle dyka upp nått alldeles förfärligt på de övriga besiktningarna vi tänkt göra så är det vårt. Inflyttningsdatumet är inte förrän 1 mars, men det passar oss utmärkt, då vi kan säga upp lägenheten och slippa dubbla hyror. Spännande och skrämmande på samma gång detta :)

Här hemma har vi lite gnälliga barn som sover lite oroligt men annars är det ganska bra. Linnéa är lite förkyld och hostig bara. De 2 senaste dagarna har det inte blivit nån sömn på dagen för Linnéa och idag resulterade det att hon totaldäckade kl 17 redan. Så jag får nog förbereda mig på en tidig morgon i morrn. Huga. Hoppas verkligen att Emelie kan sova lite bättre än hon gjort de senaste nätterna! Hon har hållit oss vaken. Dels gnäller hon, ibland i sömnen, och dels är hon vaken helt enkelt. Låter och pratar för fullt!

Idag fick Emelie prova lite potatis för första gången. Hon gillade det skarpt och gapade efter med :) Hoppas så innerligt att hon ska bli lättsammare med maten än vad Linnéa är... Linnéa har alltid varit en periodare när det gäller mat. Vissa perioder äter hon mer andra nästan ingenting och ofta kan hon äta en sak i taget. Det är som att hon bara äter det som kroppen behöver. Vissa dagar äter hon bara protein, andra bara kolhydrater och vissa dagar bara grönsaker... Tallriksmodellen- vad är det för nått?!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hörde att ni blivit med hus! Wow vad kul, grattis :-) Men jag förstår att det samtidigt är lite skrämmande, det är ju ändå en förändring och ett nytt steg :-)

2010-11-14 @ 08:59:12
URL: http://idolf.wordpress.com
Postat av: Sara W

Jättegrattis till huset :) Vad kul :)

Själv så får vi en till bäbis med beräknat i april :) om allt går bra :)

Kram

2010-11-14 @ 11:21:56
Postat av: Evelina

Grattis till huset!!!

2010-11-14 @ 19:07:52
Postat av: sofia

grattis till huset!!!!



jo jag kollar om hon andas först men på natten när det är mörkt ser jag inte det.... tyvärr handlar jag helt i panik så det är därför jag måste få hjälp :/

2010-11-16 @ 10:45:22
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Kicki

Vad kul! Grattis till hus. Det är roligt och helt annorlunda. Trivs som fisken i vårt, även om det är mycket jobb i princip hela tiden. Men det är vårt hus och vårt jbbb och det är underbart. :) Hoppas ni har det bra. Vet inte när det blir en Borlänge-resa, men jag längtar efter er!

2010-11-18 @ 16:46:00
URL: http://kicki-verse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0