snart helg igen

Ja snart är det helg igen och det är skönt. Förra helgen var inge vidare. På fredagen blev jag nämligen magsjuk! Och så fruktansvärt dålig! Det började med att jag blev dålig i magen, och sen började jag kräkas. Spydde konstant i 11 timmar... Fick inte behålla nånting som jag försökte inta. På lördagen var jag bra från magsjukan, men var ju helt slut efter dessa 11 timmar. Hade dunderhuvudvärk och ingen matlust. Huvudvärken var nog en kombination av dålig sömn och vätskebrist. Men söndagen började jag känna mig pigg igen. Så nu hoppas jag på att slippa mer av detta, tack!

Har även börjat jobba igen efter 3 veckor semester. Det har gått bra att jobba, men det har varit lite stressigt emellanåt. Många sjuka och vikarier... Suck

Linnéa har börjat sin inskolning på dagis. Jag vet inte riktigt hur det går för dem, eftersom det är fredrik som har hand om inskolningen. Men jag tror att det går bra för dem.

Idag var lillskruttan iväg och fick den andra dosen av svininfluensavaccinet. Det gick bra att ta sprutan, men hon blev lite ledsen när de stack. Men sen blev hon glad lika fort igen. Nu på kvällen har hon dock klagat över ont i benet. "Ajaj där" går hon omkring och säger och pekar där hon fått sprutan:( Stackars liten. Men efter lite panodil sover hon nu lugnt. Bara att hoppas det håller hela natten...

Nu blir det snart vitlöksbröd som vi tänkte mumsa på innan vi kraschar i säng.

Kommentarer
Postat av: Sara

Magsjuka är inge kul. Vi åkte på två vändor, en veckan innan och en veckan efter jul. Andra vändan drabbade främst Henrik som tur var. Är så jobbigt när Vidar mår dåligt...

2010-01-15 @ 07:35:20
URL: http://pappamammaochlillev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0