migrän

Ja det speglar mitt liv just nu. Hade ett anfall igår eftermiddag som räckte hela natten... Kände av huvudet men åkte ändå på jobbet. Det gick rätt så bra att jobba, men kände av huvudet hela dagen. Nu på kvällen känner jag mer och mer, och väntar mig ett anfall innan natten:( Det är så jobbigt att inte kunna göra nånting för att förhindra eller bota det. Jag försöker tappert med panodil zap och alvedon brus, men alla som har migrän vet hur verkningslöst det är... Fick citodon utskrivet för att kunna ta i nödfall, men det hjälper bara en timme, och då känner jag att det inte är värt det... Vill ju inte riskera nått med den lill* i onödan. Har fått rådet att gå på akupunktur för migränen, men tvekat pga priset hos den som jag blev rekomenrad till. Det kostar nämligen 500 per gång vilket inte känns lockande. Men då sa en arbetskamrat att sjukgymnasterna på jax sätter akupunktur för smärta och tyckte jag skulle ringa dit först. Och de sätter för migrän, och på gravida! Där kostar det tydligen 80 kr, vilket var en liiiiiten skillnad. Så jag provar där först:P Dock var det lång väntetid och jag ska inte dit förrän om en månad... Det suger!

Snart ska vi se på film och mysa lite. Hoppas jag klarar mig från migränen bara...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej, vad jobbigt med migränen. Kolla med sjukgymnast, kostar 100:- nu, men även mödravården. Kan inte de hjälpa till på nåt vis?

2010-01-22 @ 20:13:53
Postat av: Emilia

Fy och blä, stackars dig! Har du prövat bamyl coffein?? Vet int eom man får ta det när man e gravid, men när man ammar fick man det. Fungerade inte med en för mig en om man tog två, ibland ska jag ju säga. Hoppas det blir bättre! Kram

2010-01-22 @ 20:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0