julbord och julgran

Igår var jag och några tjejkompisar till Romme Alpin och åt julbord. Det var hur trevligt och gott som helst! Vi åt och åt och åt. Det var i toppstugan, vilket innebar att vi åkte bandvagn upp och ner. En upplevelse bara det :) Innan jag åkte på julbordet hade jag dock varit på en 3 rätters lunch och var inte speciellt hungrig när vi skulle äta. Är förvånad över hur mycket jag faktiskt lyckades trycka i mig ändå :P Och mer ska det bli innan julen är slut!

Idag åkte julgranen upp och vi klädde den tillsammans :) Linnéa var lyrisk och tyckte det var jättekul. Dock tyckte hon att det var onödigt att kulorna skulle hänga kvar i granen sen. Det är ju mycket roligare att plocka ner dem och leka med dem! Hon lugnar väl sig snart förhoppningsvis. Det var lika när tomtarna åkte fram. Då skulle det lekas massa med dem.

Förutom det har vi mestadels tagit det lugnt. Det var ett par som var hit och tittade på lägneheten idag. Nu har 3 varit här, så 2 till borde komma. Skönt att ha det klart snart!

Nu sover barnen och jag funderar på att värma lite glögg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0