sjukdom, Mellsta och bullbak

Stackars Linnéa har varit sjuk från torsdag till söndag. Redan när hon kom och kröp ner i sängen på torsdagsmorgonen kände jag att hon var varm. Gick upp och tog tempen på henne, och mycket riktigt hade hon 38.8. Ringde Dagis och sjukanmälde henne. Sen steg febern och hon hade kring 40 grader i 3 dagar. Som högst var den 40.7. Den fjärde dagen var febern nere på 38 grader och sen försvann den helt. Troligtvis har hon haft 3 dagars feber, men hon fick aldrig utslagen som ska komma när febern försvunnit så jag är inte så säker. Man kan kanske ha det utan utslag också? Nu är hon frisk igen iallafall och efter en feberfridag fick hon gå tillbaka till dagis idag. Hon var lite trött och hon skulle kanske behövt en dag till hemma, men hon klättrade snart på väggarna här hemma.

Igår behövde jag ta mig hemmifrån en stund utan Linnéa efter en massa dygn med sjukt och grinigt barn. Så jag och Emelie åkte och träffade Sara och Julia och Saras kompis Therese med son i Mellsta. Det kändes lite skumt att vara där utan Linnéa, men jag hade trevligt ändå. Vi tittade på djuren och barnen (inte Emelie då:P) gungade lite. Vi köpte oss även en glass. Glassen fick dock avnjutas inomhus, då det var sjukt mycket getingar som envist förföljde oss. Inte nog med att de flög omkring oss och vagnarna, de satte sig på en också. Usch och huga!!!

Idag fick Linnéa som sagt gå på dagis och jag passade på att baka bullarna som jag tänkt på ett tag. Upptäckte när jag börjat att det inte fanns tillräckligt med kanel, så det fick bli vanilbullar istället. De blev mumsiga, men jag tycker de blir så himla stora och får konstig form. Vet inte vad jag gör för fel riktigt... Men huvudsaken att de smakar bra!

Själv har ont i magen och undrar om det är magkatarren som spökar igen. Har en tendens att få det när Linnéa är långvarigt sjuk har jag märkt. Inge roligt när ens barn mår dåligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0