orka och hinna med

Det är svårt att hinna med och att orka blogga nu för tiden känner jag. Det är fullt upp hela dagarna och när det kommer lite tid över, så är det inte alltid då som jag har lust att blogga.

I onsdags åkte vi iaf till Örebro för en liten minisemester. Vi åkte och hälsade på Micke med familj, blev kvar där och grillade och hade jättetrevligt! Och supergod mat! Men kvällen led och Linnéa var extremt trött mot slutet och de andra skulle upp och jobba dagen efter. Så vi tackade för oss vid 21-tiden. Väl framme på hotellet hade vi förhoppningar om att fröken Linnéa skulle somna bums och att vi kunde softa lite, men så blev inte fallet. Hon ville inte alls sova, och det slutade med att vi släckte och la oss vi med efter några timmar. Då somnade hon tillslut. Men jag sov inte alls bra under natten. Var dock beredd på det så det var ganska lugnt. Emelie var snäll iaf, så jag kan inte skylla allt för mycket på henne heller. Kunde helt enkelt inte somna och sen sov jag bara korta stunder under natten.
Vid 8.30 klev vi upp och packade ihop oss. Efter frukosten åkte vi en sväng till Ikea för att provsitta en fotölj som vi ev tänkt köpa och ha i Linnéas rum. Vore skönt att ha nått bekvämare att sitta i när man ska läsa saga och så, istället för den hemska pallen som står där nu...
Men eftersom vi hade fullt i bilen, med vagn och så, blir det till att beställa eller köpa vid senare tillfälle.
Sen åkte vi till Lek och Bus landet. Linnéa hade jätteroligt! Hon lekte som bara den :) Efter 2,5 timme var vi alla nöjda och drog oss mot Borlänge igen.

Resan var jättetrevlig. Vi kom hem nöjda och trötta.


I helgen är jag ensam hemma. Fredrik är på LAN. Iof är han i lokalen här nere, men jag har inte sett honom så mycket ändå. Han var hem och duschade och så var vi ner och hälsade på lite idag. Det har gått bra att vara ensamma med båda barnen. Det är ju första gången som jag är det under längre tid. Endast nattningen av Linnéa var lite dryg, då Emelie knölade en hel del.
Typiskt var också att Linnéa vaknade inatt och var vaken i 1,5 timme innan jag fick henne att somna om igen. Hon brukar aldrig komma upp på nätterna annars, men när man är ensam hemma så händer det så klart:P Fast jag är ju rätt van att vara ensam på kvällar och nätter, då Fredrik jobbar som han gör, men det är ju nytt att ha 2 att ta hand om.


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad härligt ni verkar ha haft det! Skönt att komma iväg lite ibland :-)



Jag for till mina föräldrar med barnen, så kan Kenth LAN;a bäst han vill, om han vill ;-P



Och visst blir det lite annorlunda med två :-)

2010-08-08 @ 15:10:36
URL: http://idolf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0