morgonrutiner

Linnéa kommer alltid och väcker mig. Det är allt mellan kl 5.30 och 7.30. De senaste dagarna har hon kommit kring 7. Helt okej tycker jag! Oftast har vi slagit på tv:n när vi vaknat, men de senaste dagarna har hon fasktiskt inte bett om det. Istället vill hon leka med play doh på morgonen. Så Linnéa brukar baka och jag dricker kaffe. Har man tur kan man bli bjuden på en kaka eller en korv:)

Vid 7.45 brukar vi börja med frukosten. Oftast äter vi gröt. Linnéa är en hejjare på att hälla i mjöl och gryn:) Har jag tur hinner jag äta frukost innan Emelie vaknar. Annars brukar hon vakna kring 8.
Efter frukost kläs barnen och jag själv och sen bär det av till dagis.

Efter dagis brukar jag och Emelie ta en promenad, om inte vädret är alldeles för pissigt. Idag gick vi därimot raka vägen hem, för att jag skulle ringa MVC för efterkontroll. Har tänkt ringa i över en vecka nu, men glömmer bort det hela tiden. Än en gång var jag på väg att glömma bort det när jag var hemma! Moshjärna delux nu förtiden! Men jag ringde tillslut och tiden är bokad.

I övrigt har jag hunnit med att bädda rent Linnéas säng, slängt in en tvätt och förberett för att trycka Emelies hand och fot. Nu väntar jag bara på att Emelie ska vakna ute i vagnen så vi kan trycka och blanda gips:)


Kommentarer
Postat av: Ida

Amningsdimman saknar jag inte ;-) Inte för att jag märker någon skillnad egentligen, men det behöver vi inte nämna :-P



Låter som att ni har rätt härliga mornar :-)

2010-08-27 @ 18:29:13
URL: http://idolf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0