blåbärspaj

I lördags var jag, Linnéa och Emelie ute i skogen och plockade blåbär. Det är tur man har blåbärsskogen alldeles bakom huset. Plockade så det räckte till en blåbärspaj som jag bjöd söndagens och måndagens gäster på. I söndags kom Sara, Stefan och Malin förbi en stund, och idag var Maria här. Mycket trevligt båda dagarna.

Idag var Linnéa på dagis för första gången sen semestern också. Samma problem kvarstår dock, och det är att de inte kan få henne att sova på dagis. Blir så trött! Klockan 15.30 somnade Linnéa i soffan av utmattning. Förstår inte att de inte klarar av att lägga henne. Hemma somnar hon på max 20 minuter på lunchen. Ska försöka prata med dem i morgon igen... Annars kommer jag behöva lägga henne varje dag strax efter kl 14.

Nä nu orkar jag inte mer...

En bild på Linnéa som klädde sig själv i morse. Hon tog ett par reservbyxor från dagisryggsäcken, behöll nattlinnet på och drog på en mössa. Sen var man redo att gå till dagis tyckte hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0