Diskmaskin- Ja tack!

Dagen idag började med att klockan ringde vid 7 och jag var dödstrött! Masade mig ur sängen och gjorde mig i ordning för att jobba. Sen hör man ett ynkligt "älskling" från sovrummet, och det visar sig att min stackars älskling har migrän. Messade jobbet och kollade om det gick bra att kompa fram till 12 idag, och det gjorde det. När jag åkte till jobbet var min älskling uppe på benen iaf:)

Jobbade sedan till 17 och när jag kom hem vid 17.30 möttes jag av ett berg av disk... Suckar stort. Kände inte för att ställa mig och laga mat i det köket, så jag fick snällt ställa mig och diska först. Linnéa skrek och grät, och Fredrik var inte hemma. Det slutade med att jag försökte diska med Linnéa på armen. Det var en upplevelse:P Tillslut hade jag tagit mig igenom berget iaf, så jag kunde laga mat. Jag hann inte mer än slänga in kroketterna innan miitt hjärta kom och tog över:) det blev kroketter, lövbiff och bea-sås. Mycket mumsigt! Linnéa tyckte kroketter och bea-sås var supergott, och hon åt massor:)

Sen var det bara att stoppa lilla griniga och trötta fröken i duschen och sen lägga henne medan Fredrik åkte och klippte gräset hos svärföräldrarna. Jag råkade somna en sväng jag också. Skönt! Vaknade vid 20,30 och klev upp och städade råttburarna, plockade undan alla leksaker, sopade och diskade. Är sjukt less på att diska för tillfället. Det är ett sånt fruktansvärt otacksamt jobb så det finns inte. Usch! Det var sagt att vi skulle skaffa diskmaskin när vi flyttade hit, men vi har bott här över ett år nu och jag har inte sett röken av nån sådan. SUCK!

Nu ska jag dricka en kopp te innan jag sen däckar i sängen. Fredrik har fortfarande inte kommit hem, utan fastnade på kaffe på vägen:P



En bild på världens bästa sötnos och hennes panda:)



Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilken fantastisk söt liten unge du har!!!

2009-07-14 @ 22:47:09
URL: http://livetsomevelina.blogg.se/
Postat av: Marie

Våran diskmaskin funkar äntligen efter 1½ års krångel, jag förstår dig fullt och fast :) Ni måste skaffa en snarast!

2009-07-15 @ 22:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0