klippning och ersättning

Jag blev inspirerad av Emilia när jag skulle iväg och klippa mig och vips så åkte massa hår av! har fortfarande inte rikitgt vant mig. Det värsta är att försöka lära sig att fixa till det. Det är så otroligt lockigt, men jag får nog acceptera det. Jag försökte platta det häromdagen, men det resulterade i att jag höll på att bränna fingrarna hela tiden. Jag hade tänkt slänga in en bild nån dag, men jag måste bara vänja mig först:P

Vi var till BVC idag. Tyvärr har Linnéa börjat dala på viktkurvan. Hon är lång och smal. Hon väger 5100g och är 61,5 cm lång. Vi har nu bestämt oss för att börja ge ersättning på kvällen. Hon har varit jättejobbig på nätterna ett tag, och jag har fått sova som max 2 timmar i sträck. Och som vikten visar så var det kanske inte så konstigt att hon varit sån.

Så nu får hon iaf ersättning med en tesked flytande margarin... Mumma:P Det är för att hon ska få lite fett på kroppen. Lilla stumpan min.

Lillan fick även vaccinationsspruta idag. Så det har varit lite skrikigt och feber här ikväll. Men med en alvedon supp så somnade hon tillslut gott. Hoppas att ersättningen och alvedonen ger resultat och att hon sover bra inatt. Mamma vill sova nu!

Kommentarer
Postat av: kicki

Hoppas mamma fick sova nu. Kram på er!

2008-09-09 @ 10:03:40
URL: http://flinar.blogpot.com
Postat av: Sara D

Vi ger Vidar ersättning om dagarna när han inte verkar nöjd och det har fungerat jättebra. Nu när han får äta så mycket som han vill går han upp som en raket! Heja Linnéa!!

2008-09-09 @ 10:52:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Lindan

STACKARS BARN!! Hon kommer få men för livet av att bli istoppad MARGARIN!! BLÄ!! När jaag var liten åt jag för mycket smält smör en gång och nu kan jag inte ens se smör/margarin utan att typ kräkas.. Linnéa jag lider med dej =) Kramar till er

2008-09-09 @ 21:18:16
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: Emilia

Spännande med ny frisyr;P Ja det tar ett tag att vänja sig..speciellt med shamponeringen för min del..eftersom jag behövt mängder förut;P Det fixar sig nog med vikten..ge henne ersättning när du själ tycker att hon inte verkar nöjd och vill snutta hela tiden...hoppas du får sömn;) Kram

2008-09-10 @ 00:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0