hundkurs och ryggont

Sitter här och har förbaskat ont i ryggen. Vet inte vad jag gjort!

Dagen började idag- efter att ha fått sova 8 timmar i sträck!! *rekord*- med en promenad i skogen med Aska. Jag lämnade en sovande dotter och sambo och drog ut i det fina vädret. Jag släppte Aska så hon fick springa lös. Vi kastade pinne och jag lade ett spontanspår. Aska skötte sig bra i skogen och vi hade det jättetrevligt. När vi kom in var både Linnéa och Fredrik vakna. Jag åt lite frukost, och sen var det dags att åka på hundkurs. Där gick det super idag! Aska var jätteduktig men jag måste lära mig att lita på henne. Ledaren sa att det syns att jag inte litar på henne helt, vilket hunden märker, och utför då momenten med en viss tvekan. Han lurade mig att slappna av lite genom att mitt under tiden vi tränade "läggande under gång" kommendera mig till "språng march". Trodde sen inte det var sant när han sa åt mig att kommendera "ligg" medan vi sprang. Men hunden la sig!!!! Fatta hur duktig hon är. Medan andra måste stanna helt och visa med handen för att hunden ska lägga sig, så lägger sig Aska i språng march! Han sa det också att den här hunden kan bli hur bra som helst:D Så stolt matte!

Min duktiga vovve:)


Kommentarer
Postat av: Kickitanten

Härligt Annica!!!

2008-10-20 @ 12:58:39
URL: http://flinar.blogspot.com
Postat av: Marie

Sådan matte, sådan hund:D Ni är så duktiga båda två.

2008-10-20 @ 15:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0