Bullar

Fredrik har så länge jag kan minnas bett mig att baka bullar någon gång, och jag har lovat att nån gång ska jag göra det. Idag blev det äntligen av. Han fyller år på lördag och det är ju kanelbullens dag då, så jag slog slag i saken. Herrejösses! Resultatet blev varierande:P Inte en enda bulle är lika stor:P Det stod att degen skulle kavlas ut till 30x40cm, men de blev jättestora då! Och de fick inte plats i formarna... Så första plåten blev på bakplåtspapper och sen rullades degen till så de skulle passa formarna bättre:P Sen så upptäckte jag att vi inte hade något pärlsocker hemma. Så det blev strössel! Mycket färgglada och fina!

Jag har provsmakat en och den var god iaf:) Hoppas de fortfarande är goda när de inte är nybakade...



Vi har även varit på lydnadskurs idag. Jag går med Aska 2 dagar i veckan nu. Men oj vad jag saknar Forshaga ibland känner jag. Jag är inte alls van att träna på det här viset... Jag tycker de har ett konstigt sätt att lära. De går och går. Jag är van att dela upp moment och först lära på "nära håll" Inte trava runt i 10 minuter med hunden halvt om halvt brevid sig. Nej jag saknar Annica K som tränare och jag saknar Marie som träningskompis!
Fredrik och Linnéa var med idag också. Linnéa sov sött i vagnen och vi åkte därifrån ganska tidigt, för Fredrik skulle på anställningsintervju. Han har sökt ett nytt jobb inom företaget. Hoppas han får det:)

Under tiden jag bakade idag tog Fredrik hand om Linnéa. Hon fick sig ett skönt bad, men det är inte lika skönt att komma upp vill jag lova. Då blir hon arg! Jag skulle ta ett kort på henne när hon är så söt i handduken, men kameran strulade och hon hann vända bort huvudet och se sur ut på alla bilder jag fick till:P

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hon är såå himla söt, vi måste försöka träffas nå om ni ska hem under jul där. Hoppas att allt är jättebra med er alla!!!

2008-10-03 @ 07:30:14
URL: http://outsidelife.blogg.se/
Postat av: Kickitanten

Gott med bullar! Ska baka jag med... Och grattis till Fredrik! Hurra hurra!!



Hmm... jag känner igen det där grytunderlägget! ;)

2008-10-04 @ 11:56:33
URL: http://flinar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0