Barnvakt

Idag var första gången som Linnéa var hos barnvakt. Jag skulle ut i skogen med hundkursen och Fredrik jobbade natt inatt och var inte så sugen på att kliva upp kl 9.30:P Så Linnéa fick vara hos sin Farfar och farmor Leila:) Var lite orolig att det skulle bli ett herrans liv, med tanke på att det ibland räcker med att nån tittar på henne för att hon ska bli ledsen, och jag gick hela tiden och väntade på att telefonen skulle ringa och att jag skulle bli tvungen att åka hem igen. Men Leila hade gått en lång promenad med henne i vagnen och hon somnade bums. Sen sov hon i vagnen en timme efter att de kommit hem, och när hon vaknade hade hon varit så glad så:) Det var skönt tycker jag! Jag vill ju att hon ska kunna lämnas bort emellanåt också!

Aska skötte sig hyfsat i skogen. Hon är lite flamsig av sig, men så fort hon vet vad hon ska göra så jobbar hon bra! Dock var det nära att hon blev huggen idag:( Vi gjorde uppletande och när jag skulle kalla in henne så sprang hon till hundarna som stod bakom oss istället. En av schäfrarna var inte alls lika förtjust i tanken på att leka som Aska var och flög på henne. Som tur är så är Aska inte ett dugg intresserad av att bråka, så hon slängde sig ner på backen för att visa sig underlägsen. Det gick ju bra allting, men man blir lite chockad och skakis.

Resten av dagen har varit lugn. Har mest softat, men även diskat och lagat mat.
Nu funderar jag på att lägga mig och läsa lite innan jag ska sussa.

Kommentarer
Postat av: Lindan

Du har fått en utmärkelse =)

2008-11-01 @ 21:09:26
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: Lindan

Det låter ju toppen det.. En promiss runt åsen kanske?? Lördag förmiddag skulle passa mig utmärkt =) ROLIGT =) Kramar

2008-11-06 @ 08:42:16
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: Lindan

Har du kvar ditt gamla mobil nummer?? Jag har det kvar isf =) Kram

2008-11-07 @ 10:02:42
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: Lindan

Låter bra det, precis som det ska vara när man är hemma där allt är som det alltid varit.. (Har redan träffat min gamla dag-mamma och spanat in "Hedegården").. Hör av mig/kikar förbi imorron =) Godnatt på er

2008-11-07 @ 22:58:53
URL: http://plentan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0