Linnéa

Så har äntligen lilla Linnéa tittat ut till oss. Oj vad hon lurade oss! Vi var så säkra på att det var en liten pojk där inne som hade tänkt gå över tiden. Men 2 dagar innan beräknad födsel började värkarna och en dag innan föddes hon. Lilla Linnéa Emma Elisabeth föddes den 9/6 kl 17.31. Hon var 51 cm lång och vägde 3540g. Från det att vi kom in till förlossningen tog det 20 timmar innan den lilla damen kom ut. Det var ett segt arbete som gick väldigt sakta frammåt. Vid 13-tiden började det trycka på och sen hade jag krystvärkar från 14.50... Många timmar blev det. Tillslut satte de in dropp för att jag skulle få tätare värkar. Efter att droppet var inkopplat tog det en timme. Tänk om de hade kunnat koppla på det tidigare:P Klarade iaf av förlossningen på enbart lustgas (förutom avslappnande andning och bad) vilket jag är så glad för! Ville verkligen inte ta EDA och var rädd för sugklocka. Vilken superkvinna jag var! Jag måste erkänna att jag är mäkta imponerad över mig själv och min kropp. Att föda barn var en otrolig upplevelse! Och gissa om jag var mör efteråt:P Träningsvärk i varenda muskel tror jag och klämda nerver i fingrarna efter att ha hållit handtagen. Så mina pekfingrar är lite bortdomnade:P Men jag klarade mig från att behöva sys och det är jag också otroligt glad för!
Får se om jag skriver en mer utförlig förlossningsberättelse nån dag. Nu ska jag mysa i soffan en stund.

Lägger in en bild på raringen. Fler bilder finns att se på anija.bilddagboken.se Orkar inte lägga in dem igen:P


Kommentarer
Postat av: Anu

Ett jättestort Grattis till det nya livet!

2008-06-15 @ 10:35:32
Postat av: jenny

grattis till er båda. så söt!

2008-06-16 @ 18:00:00
URL: http://thehappyjenny.blogg.se/
Postat av: Lindan

GRATTIS!!!

Det var inte igår minsann?!!

Gud vad roligt med en liten bäbis!! Jätte kul att jag hittade din blogg oxå, nu kommer jag att bli "stammis" =)

Många varma kramar från den andra "sömmerblomma" från prästtäckta´

2008-06-17 @ 20:56:25
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: nazlii

åhh vilken söt en=) grattis grattis:) kramar

2008-07-02 @ 11:01:29
URL: http://nazlii.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0