Vilken kväll!

Jag är nyligen hemkommen från en 60års fest. Eller rättare sagt 30+30års fest. Det var Jens och Mia som hade fest ihop. Vi skulle vara där kl 17. Vi var i tid och jag var hungrig redan innan jag kom dit. Väl där inser jag att festen är utomhus! Varken jag eller Linnéa har kläder för att vara utomhus när kylan kryper på! Fredrik visste tydligen att vi skulle vara ute, och hade tagit med sig kläder, men inte sagt nått till mig! Jag blir lite sur... Det går en timme och det fattas massa gäster. Typiskt tänker jag som är så hungrig och bara längtar efter den omtalade smörgåstårtan. Äntligen tar ena födelsedagsbarnet till orda och jag tror att det är dags. Men då ska det lekas! Jag hade en surig dotter så jag hoppade över och blev lite butter igen. Men när det väl drog igång så var det ganska roligt att titta på de andra:)

Linnéa somnar i famnen på mig och jag känner hur kylan börjar krypa på och myggorna samlas. Ont i ryggen får jag också av att bära henne. Vi frågar om Lina och Jerry möjligtvis har ett myggnät att låna ut, så skulle vi kunna sätta henne i bilstolen med det över. De har inget nät för deras nät är inbyggt i vagnen. Det var då Lina kom på den underbara ideén att vi kunde ju låna deras vagn! Tack Lina!:) Det gjorde min kväll. Äntligen kunde jag röra mig frit och prata med lite folk medan Linnéa sussade lugnt, väl nerbäddad i vagnen.

Och så blev det äntligen mat:D (Alla som känner mig vet hur jag blir när jag är hungrig:P) Det var supergod smörgåstårta, men jag frös som en gnu! Det slutade med att jag, förutom min skjorta och tunna sommarjacka, satt med Fredriks tröja, Fredriks höst/vinterkappa och en filt runt benen. Men jag frös ändå.

Jag och Solis tog en promenad med Aska efter maten och när vi kom tillbaka frös jag ännu mer och bestämde mig för att åka hem. Klockan var då 21.00. Jag packar in Aska och Linnéa i bilen och säger hej då, men när jag ska sätta mig i bilen så hittar jag inte nyckeln. Tror då att den ligger i Fredriks kläder som jag hade på mig innan. Kollar där, men ingen nyckel. Vi letar och letar men kan inte hitta den nånstanns! Efter att ha letat i 40 minuter går jag sträckan som jag och Solis gick, men ingen nyckel. På tillbakavägen ringer Fredrik och har då hittat nyckeln under Askas koppel! Och jag som kan svära på att jag kollat där! Men nu kunde jag äntligen åka hem. Ännu mer frusen än innan, då jag var ute och sprang i bara mina egna kläder. Nu är jag, Linnéa och Aska hemma igen. Linnéa sover och jag ska bädda ner mig strax.


Kommentarer
Postat av: Marie

Stackars dig! Jag vet hur jävligt det är att vara både frusen och hungrig. Ingen bra kombination på en Karlsson. :)

2008-08-31 @ 21:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0