Trött

Nu är det kväll och jag brukar dona på kvällen efter att Linnéa har somnat, men idag orkar jag bara inte. Började plantera om blommorna för några dagar sen, och måste fortsätta med det, men det får bli i morgon.

Idag har jag kännt mig som en sur grinunge som inte får som hon vill... 

Vi var på stan idag och hade vagnen med oss. Vi gjorde lite ärenden på banken, apoteket och Almas. Vi fikade även på café Caal, men det blev en besvikelse för mig. Tog en salami och brie baugette, efter att ha suttit och längtat efter salami och brie mackorna på universitetet. En ynka briebit var det på mackan och jag blev inte mätt av den. Tur att latten var god iaf. Satt där och suktade över baugetten med räkröra som Fredrik beställde som är supergod. Nästa gång blir det en sån igen (Det är standard beställningen:P) Ickemätt som jag var pratade vi om att köpa en korv som kompliment. Kom då på att vi skulle äta den goda korven i porten på SSAB. Åkte dit. Så stängde de precis. SUR! Åker till maxi för att handla lite och ta en tröstkorv där istället. Kommer då på att det snart är middagstid och det blir ingen korv. *mutter* Sen börjar det pratas glass och ett nytt hopp tänds. Men så bestämms det att vi åker hem istället.

Väl hemma var det till att ställa sig vid spisen och laga lite mat. Efter maten kändes livet mycket bättre igen:P

Det har varit skrikigt här hemma på kvällen när Linnéa är trött och på väg att somna. Vet inte vad det är med henne. Hon gråter tröstlöst och tårarna sprutar. Ingenting fungerar. Hon vill inte ha flaska, napp eller bröst. Tillslut somnar hon, och så kan hon vakna och gråta igen. Tror att det kanske kan vara förkylningen som spökar. Hon var ganska grinig förra gången vi blev förkylda också.

Nej nu är jag för trött för detta. Göra sig iordning för natten och kissa hunden...


En bild på mina två förkylda älsklingar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0