Spår

Dagen börjades med en stadig frukost. Vi fick salami av svärföräldrarna igår och det var så sjukt gott att jag var tvungen att äta fler mackor än jag brukar:P Därefter surfade jag runt lite på nätet innan vovven gjorde klart för mig att det var dags att ta på sig kläder och göra sig iordning för en promenad. Vi gjorde oss i ordning och vandrade en sväng i det fina vädret. Jag njöt av att slippa regn! Dock rullade lilla vovven sig i bajs innan vi hann hem, så det blev till att stoppa hunden i badet! Som tur var sov Linnéa under den tiden och vaknade lagom tills jag var klar.
Det blev sedan lite lunch och så satte jag upp nya gardiner i köket. Är fortfarande inte helt nöjd, men orkade inte prova med några andra, så de får sitta uppe en stund. Har tänkt klä om soffan i köket också, och lånade en häftpistol av svärföräldrarna igår. Kom sedan på att det kan vara bra att ha tyg också:P Får försöka skaffa det när jag får lite pengar.

Jag hann även med att titta på lite OS innan älsklingen vaknade. Vi satt och pratade en stund innan vi kom på att vi skulle lägga lite spår med Aska. Så Fredrik stannade hemma med hund och barn, medan jag gav mig ut i skogen och lade spår. Jag tyckte att jag hade hittat ett sånt bra ställe att lägga spår på, men när jag gick där visade det sig att det var gropigare än jag trott. Allt gräs gömde detta och jag höll på att slår halvt ihjäl mig innan det var färdigt.
Gick hem. Ammade och sen packade vi oss iväg hela familjen. Aska var lite ringrostig och fattade inte riktigt vad vi skulle göra. Men tillslut tog hon spåren någorlunda och jag är nöjd. Det var ändå år sedan vi lade spår sist.

När vi kom hem lagade jag lite mat. Det blev burkskinka med broccolisås och potatis. Det blev faktiskt rätt bra.

Nu sover lillan och älsklingen har åkt till jobbet igen. Han tog på sig 2 extra skift för att få in lite extra pengar. Lite trist att sova helt ensam (förutom Linnéa förtåss:P) Men iof, brukar han sitta uppe halva nätterna så jag sover ensam mestadels av natten i vanliga fall också:P

Undrar om jag ska ta och städa upp i köket efter middagslagandet... Det är alltid trevligare att komma upp på morgonen när det är fixat.

Kommentarer
Postat av: Lindan

Tack tack =) Du är så duktig du, jag blir så imponerad av att du klarar allting trots att du är själv (som vuxen) mycket.. Vad gör din karl uppe om nättetrna?? Min är nästan alltid uppe tills jag nästan kliver upp om han är ledig.. Så det där med att sova själv, jaa du... Kramitz

2008-08-20 @ 14:57:54
URL: http://plentan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Helu. Usch vad jag saknar dig! Vill komma över med lite fika, hänga med på promenad och bara va med dig. Var så gött i Karlstad att bara hänga med dig hem ibland. Hälsa lilltjejen! Kram!

2008-08-20 @ 20:29:41
URL: http://flinar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0