Ovälkomna gäster!

Tänkte i morse att jag för en gångs skull skulle äta lite gröt till frukost. Tog fram havregrynet och öppnade det (helt nytt paket) och vad finns där i om inte äckelkryp!!! Blev så chockad att jag välte ut paketet på bänken. Usch och fyyyy!!! (Kryper i mig när jag tänker på det.) Samlade ihop mig själv och städade upp det hela och slängde allt i en påse och ut med den utanför dörren. Så tänkte jag att jag kanske kunde göra gröt på gramhamsmjöl istället, men vad är det inte där i om kryp där med!!! Så då blev det storstädning av skafferiet. Inge roligt alls. Linnéa började skrika mitt uppe i allt och jag blev måttligt frustrerad över situationen. Men tillslut blev allt klart och jag hoppas jag ska klara mig från sådanna gäster ett tag nu. Tycker det är fruktansvärt vidrigt!

Senare på dagen tänkte jag att jag skulle bege mig ut på en promenad till jobbet och låna lite vattenfärg. Solen sken och vi gick ut. Gick en liten bit när jag hör att det mullrar. Tittar upp och ser världens mörka moln. Tänkte ett tag att jag kanske skulle hinna ner till jobbet och stanna där tills ovädret var över, men så såg jag hur fort molnen rörde sig och insåg att jag inte hade mycket tid på mig. Såg en blixt och tänkte räkna: ettusen ett, ettusen *pang* Vi vände och det blev en rask promenad hem. Hann precis innanför dörren när regnet kom. Och vilket regn sen. Hade aldrig hunnit på med regnskyddet på vagnen, så det var tur vi hann hem.

Nä nu ska jag passa på att dona lite innan älskingen kommer hem från jobbet.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Skönt att ni hann in. Och roligt att du har börjat skriva lite mer ;) Skulle vara så himla kul att träffa er! Många kramar!

2008-08-13 @ 22:53:28
URL: http://flinar.blogspot.com
Postat av: Lindan

Men kära vän ibland går inte allt som man vill =/ Men det låter som ni reder er rätt bra iaf =) Man måste ner till botten ibland för att uppskatta det man har vet du... Sitter på jobbet och skrattar rakt ut när jag läser om dina gröt-bestyr =) Tänk på att i allt elände så glädker du någon trots allt ;0) Kramar till er

2008-08-14 @ 09:03:41
URL: http://plentan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0