Nya krafter

Efter en tid med en känsla av orklöshet, uppgivenhet och ångest känner jag mig nu laddad igen. Vet inte vad orsakade mitt humör så, men jag skyller väl på hormonerna:P

Vi började dagen (efter frukost och ammning och sånt förstås) med en promenad i solen. Det var varmt! Fast inte så hett som det varit vissa dagar, och det är jag glad för. Skönt är det också att det inte regnat idag. Resten av dagen har jag lagat mat- 2 gånger, läst, sopat, städat toaletten, sorterat alla saker på toaletten, myst och lekt med lillflickan och kikat på tv och diskat. Livet rullar på alltså.

Dock saknar jag jobbet lite... Framförallt kolegorna. Funderar på att knata ner och hälsa på i morgon. Men får se hur vädret är och hur dagsformen känns.

Jag skulle även vilja åka till Karlstad och hälsa på lite vänner och visa upp min prinsessa! Men ekonomin vill nog inte detsamma som jag tyvärr. Jag försöker snåla på föräldradagarna, men det är tametusan inte lätt när man bara får 180 kr om dagen och ska dessutom skatta på det. Tog ut 3/4 dagar måndag-fredag förra månaden och fick då ca 1300kr...

Ne hepp. Funderar på att göra nått vettigt igen. Städa burarna kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0